مقالات فنی

شورولت کلرادو تریل باس;رویای آفرودبازها

کامیون‌های مدرن به قطعاتی تبدیل شده‌اند که خودروهای لوکس را بیشتر در خانه در پارکینگ‌ها بلند می‌کنند تا جاده‌های خاکی واقعی. بنابراین، این که شورولت یک پیکاپ بدون حاشیه و آفرود مانند مانند Colorado Trail Boss را ارائه می دهد، با طراوت است . قیمت آزمایشی 41000 دلاری این کامیون کاملاً قابل معامله نیست، اما برای آنچه Trail Boss در راه توانایی خارج از جاده ارائه می دهد، یک معامله فریاد برانگیز است.

این خودرو با یک توربوشارژر 2.7 لیتری چهار سیلندر با 310 اسب بخار قدرت و 390 پوند فوت گشتاور شروع می شود. خیر، V-6 وجود ندارد، اما شتاب به لطف مقادیر زیاد گشتاور، که در 1250 دور در دقیقه به اوج خود می رسد، بدون دردسر احساس می شود. عدد گشتاور با قدرت کافی جفت می شود تا کامیون را به سرعت به سرعت بزرگراه برساند.

این قدرتمندترین کلرادو هم نیست – این افتخار نصیب ZR2 با 430 پوند فوت می شود – اما Trail Boss 73 اسب بخار بیشتر از مدل پایه و 131 پوند فوت اضافی دارد. این موتور کوچکتر از V-6 کلرادوی قبلی قدرتمندتر است، گشتاور بیشتری نسبت به V-6 نیسان فرانتیر فعلی دارد، و قدرت همه جانبه بیشتری را از هر جیپ گلادیاتور ارائه می دهد .

 

با این حال، دلیل خرید Trail Boss به خاطر کیت آفرود فراوان آن است. لاستیک‌های چهار چرخ متحرک و 32 اینچی همه‌جانبه همراه با سیستم تعلیق 2.0 اینچی، مسیر 3.0 اینچی عریض‌تر، دیفرانسیل عقب با قفل خودکار و کنترل سرازیری به صورت استاندارد ارائه می‌شوند. اضافه کردن صفحه اسکید یک گزینه 995 دلاری است. لاستیک ها، بالابر و بدنه، زاویه نزدیک شدن 30.5 درجه، خروج 22.4 درجه و 21 درجه شکست را ایجاد می کنند. اعداد شگفت انگیزی در محدوده بزرگتر نیستند، اما با این قیمت در بخش پیکاپ های سایز متوسط ​​عالی هستند.

Colorado Trail Boss همچنین دارای یک حالت رانندگی مخفی است که سایر کامیون های آفرود آن را ندارند. حالت زمین یک سیستم محرک یک پدال است – بله، مانند خودروهای برقی – که آفرودهای دشوار را آسان‌تر می‌کند. حالت Terrain به جای تعدیل ترمز و دریچه گاز با دو پا، دریچه گاز و ترمز را با یک پدال کنترل می کند. استفاده از آن بدون درز و ساده است. می توانید در اولین درایو من در مورد آن بیشتر بخوانید .

از زبان جف پرز:

اما بیشتر وقت من در کلرادو تریل باس این بار در جاده بود و به عنوان یک راننده روزانه یک کیسه مختلط است. موتور تورکی است و سیستم تعلیق آن سفت اما به خوبی میرا شده است. لاستیک‌های آفرود ضخیم‌تر کمک می‌کنند تا ضربه‌های آسفالت شکسته را کاهش دهند، حتی اگر ضربه‌های دولوله چندان قابل بخشش نباشند. اما فرمان مبهم به نظر می رسد، کابین صدای بلندی دارد و هنوز مقدار زیادی چرخش بدنه وجود دارد. پس از حضور در کلرادو Z71، که رانندگی واقعاً خوب است، بیشتر این کاهش شهرت به کیت آفرود مربوط می شود.

شما همچنین با این قیمت یک فضای داخلی ساده دریافت می کنید. مانند تمام مدل‌های جدید کلرادو، به یک صفحه نمایش لمسی استاندارد ۱۱.۳ اینچی با اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو مجهز شده است، اما صندلی‌های پارچه‌ای ارزان هستند و پلاستیک سخت زیادی در کابین وجود دارد. مصرف سوخت، حتی برای یک چهار سیلندر نیز عالی نیست. کلرادو تریل باس در مجموع حدود 21 مایل در هر گالن را برمی گرداند.

 

معایب: داخلی اولیه، موتور ناکارآمد، طراحی ظاهری مشکوک

و اگر در مورد قسمت جلویی تعجب می کنید – این استاندارد است. Chevy تصمیم گرفت که پلاستیک سیاه روی فاسیای جلو بهتر از فلز و رنگ برای آفرود است که بیشتر مستعد خراش است. این یک فکر خوب است، اما از نظر بصری چیزی را باقی می گذارد.

اما اینها فداکاری هایی است که باید انجام دهید تا یک کامیون آفرود با این قیمت به دست آورید. و صادقانه بگویم، حتی با صندلی های پارچه ای، کلرادو تریل باس ارزش آن را دارد. شما واقعاً کامیون دیگری را با این قیمت پیدا نخواهید کرد.

برای هر چیزی که در بالا ذکر شد، می‌توانید با قیمت 39390 دلار (همراه با مقصد) وارد یک کلرادو تریل باس شوید. رنگ زیبای Radiant Red 495 دلار اضافی است و بسته راحتی 375 دلاری کروز کنترل را اضافه می کند که این کامیون را به قیمت آزمایش شده 41,195 دلار می رساند.

به روز رسانی: نسخه قبلی این مقاله نشان می دهد که صفحه اسکید جلو استاندارد است، اما این یک گزینه 995 دلاری در Trail Boss است.

 

در ادامه میتوانید چند تصویر از این غول آفرود در فروشگاه کیاصنعت پدیده فرزان ببینید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *