مقالات فنی

نقد و بررسی هوندا آکورد; یک مورد خاص برای دسته هیبریدی ها

بسیاری از ما سهم خود را برای کاهش اثرات زیست‌محیطی خود انجام می‌دهیم، اما تمام الکتریکی بودن برای بسیاری راه‌حل ساده‌ای نیست. خرید خودروهای برقی و باتری ای از قبل گران است و منحنی استهلاک آنها زیاد است. شارژ عمومی یک مسئله مهم است. خودروهای الکتریکی صرفاً به دلیل تنظیماتی در طول عمر نیاز دارند که خریداران مایل به انجام آن نیستند.

هیبریدی شدن یک سازش جذاب را ارائه می دهد و هوندا آکورد جدید هیبریدی عالی است. از فناوری نسبتاً ساده، ثابت شده، قابل اعتماد، مقرون به صرفه و موثر در کاهش آلاینده ها و افزایش مصرف سوخت استفاده می کند. از بسیاری جهات، این کار بیهوده است.

نسل یازدهم آکورد که برای سال 2023 معرفی شد، سیستم هیبریدی دو موتوره هوندا را در جلو و مرکز قرار می دهد. این یکی از تنها دو پیشرانه ارائه شده در سایز متوسط ​​است. دیگری یک موتور 1.5 لیتری توربو چهار سیلندر است که تجهیزات استاندارد LX و EX است. هیبریدی استاندارد در اسپورت و بالاتر است.

 

 

 

سیستم هیبریدی دو موتوره فوق العاده هوشمندانه و ساده است. در آکورد، یک 4 سیلندر 2.0 لیتری وجود دارد که به یک موتور ژنراتور متصل شده است و یک موتور جداگانه چرخ های جلو را به حرکت در می آورد. این موتور برای شارژ باتری 1.06 کیلووات ساعتی از طریق ژنراتور استفاده می شود و باتری نیروی مورد نیاز موتور کششی را تامین می کند. بیشتر اوقات، ماشین از موتور کششی نیرو می گیرد، اما یک کلاچ بین آن و ژنراتور وجود دارد. در صورت جفت شدن، موتور در واقع به راندن چرخ های جلو کمک می کند.

هیچ انتقال معمولی وجود ندارد. خود موتور دارای یک واحد تنفس طبیعی فوق‌العاده کارآمد است که به جای چرخه اتو معمولی، چرخه اتکینسون را اجرا می‌کند، که در آن سوپاپ ورودی در طول ضربه فشرده‌سازی کمی بیشتر باز نگه داشته می‌شود و به راندمان حجمی کمک می‌کند. هوندا بازده حرارتی 40 درصد را اعلام می کند، به این معنی که 40 درصد انرژی مصرف شده برای به حرکت درآوردن موتور به کار مفید تبدیل می شود. اگر فکر می کنید که به نظر کم می رسد، بدانید که اکثر موتورهای احتراق داخلی معمولی تنها حدود 20 تا 30 درصد راندمان حرارتی دارند.

در مجموع، آکورد 204 اسب بخار قدرت و 247 پوند فوت گشتاور را به چرخ های جلو می فرستد. اگر همه اینها پیچیده به نظر می رسد، واقعاً اینطور نیست. یک گیربکس اتوماتیک معمولی قطعات متحرک بسیار بیشتری نسبت به این سیستم دارد و تقریباً کارآمد نیست. و آنچه واقعاً خوب است این است که این آکورد مطلقاً از راننده خود چیزی نمی خواهد.

آن را مانند حالت عادی رانندگی کنید، و سیستم به طور یکپارچه دو منبع انرژی را با هم ترکیب می کند. یک دکمه “E” در زیر شیفتر وجود دارد که به شما امکان می دهد رانندگی تمام الکتریکی یا شارژ باتری را اولویت بندی کنید، اما هرگز نیازی به لمس آن ندارید. آکورد همچنین دارای پاروهایی در پشت فرمان است که به راننده این امکان را می دهد که سطح ترمز احیا کننده را هنگام بلند کردن پدال گاز تنظیم کند. آنها را نیز نادیده بگیرید، زیرا ضربه زدن به پدال ترمز باعث ترکیب ترمز احیا کننده و اصطکاکی می شود. فقط آکورد را در حالت Drive قرار دهید و بگذارید کار خودش را انجام دهد.

در حالی که قدرت این آکورد در مقایسه با مدل قدیمی 2.0 لیتری توربو کم تر است، به لطف گشتاور خروجی فوری موتور الکتریکی، در رانندگی در دنیای واقعی به اندازه کافی سریع احساس می شود. موتور در صورت نیاز روشن و خاموش می شود. گهگاه کمی سر و صدا می کند، برای مثال زمانی که برای شارژ کردن باتری و اجرای کنترل تهویه هوا در یک صبح سرد با دور در دقیقه بالاتر نگه داشته می شود، اما در سرعت های بالاتر، به سختی متوجه کار کردن آن می شوید. و شما نمی توانید تفاوت بین زمانی که چرخ ها یا فقط ژنراتور را به حرکت در می آورد، تشخیص دهید.

 

EPA می گوید مدل Accord EX-L باید ترکیبی 48 MPG دریافت کند، در حالی که مدل های Sport و Touring ترکیبی 44 MPG دریافت می کنند. تست من به سختی علمی بود، اما در ترکیبی از ترافیک شهری و بزرگراه‌های با سرعت کمتر (50 تا 60 مایل در ساعت)، به راحتی بیش از 50 مایل بر گالن را در مدل تورینگ به ظاهر کم‌بازده مدیریت کردم. و در هوای نسبتا سرد، برای بوت کردن.

در سفرهای طولانی‌تر بزرگراه با سرعت‌های بالاتر، بزرگ‌ترین اعداد را نخواهید دید، زیرا موتور بیشتر کار می‌کند. آزمایش خودرو و راننده که در بزرگراه‌های سریع مترو دیترویت انجام می‌شود، این موضوع را تأیید می‌کند. اما برای چیزهای اطراف شهر یا جاده های روستایی، شکست آکورد سخت است.

در مقایسه با یک خودروی الکتریکی خالص، نه، هوندا آکورد آنقدرها کارآمد نیست. راندمان موتور الکتریکی به تنهایی بالای 90 درصد است، و بدیهی است که با یک EV خالص، هیچ آلایندگی محلی وجود ندارد. اما طبق EPA، آکورد هیبریدی جدید 201 گرم دی‌اکسید کربن در هر مایل منتشر می‌کند در حالی که 2.0T قدیمی 345 گرم در هر مایل است. رقم هیبرید جدید آنها بهتر از صفر نیست، اما از 345 نیز بهتر است. هر ذره کمک می کند.

 

 

قیمت آکورد هیبریدی 2024 از 33900 دلار شروع می شود و بهترین تورینگ ما 39895 دلار است. قیمت یک تسلا مدل 3 پایه در زمان نگارش 40380 دلار است و بله، خودرویی کارآمدتر و کم آلاینده است. اما، می‌توان فرض کرد که آکورد ارزش خود را به مراتب بهتر حفظ می‌کند و از صاحبش بسیار کمتر می‌خواهد.

این باعث می‌شود آکورد هیبریدی گزینه‌ای بسیار خوب برای بسیاری باشد، و هر چه افراد بیشتری از خودروهای معمولی احتراق داخلی به خودروهای هیبریدی مانند این روی بیاورند، ردپای محیطی خود را در مجموع کاهش می‌دهیم. این، فراتر از صرفاً یک روش حمل و نقل بسیار خوب، راهی آسان، بدون درد و مقرون به صرفه برای برداشتن یک گام مثبت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *