مقالات

معرفی و قیمت تجهیزات تعمیرگاهی

فرقی نمی‌ کند که شما مکانیکی را به ‌صورت مبتدی انجام می‌ دهید و یا به ‌صورت حرفه ‌ای. به ‌هر حال شما برای انجام کار مکانیکی احتیاج به ابزار و وسایل مورد نیاز آن دارید. عوامل دیگری که می تواند برای شما خیلی مهم است قیمت تجهیزات تعمیرگاهی می باشد ما در این مقاله به طور کامل برای شما این موارد را توضیح می دهیم.

مکانیک‌ها از چه تجهیزاتی استفاده می‌کنند؟

اگر شما دوره‌ های مبتدی مکانیک را می ‌گذرانید، احتیاج به ابزار و وسایل اولیه و ضروری دارید. ولی ابزار و تجهیزات پیشرفته ‌تری هم وجود دارند که در تعمیرات می ‌توانید از آن‌ ها استفاده کنید.

 متخصصان از این ابزار و تجهیزات پیشرفته در موقعیت ‌های خاص استفاده می ‌کنند. تفاوت بین مکانیک معمولی و مکانیک عالی، از استفاده آن‌ ها، با ابزار و وسایلی که استفاده می ‌کنند مشخص می ‌شود. در این مقاله، فهرستی از تجهیزات و وسایل مکانیک خودرو که هر مکانیکی باید آن ‌ها را بشناسد به شما معرفی خواهیم کرد.

آچار فیلتر روغن

 یکی از رایج‌ ترین کارهای هر مکانیک، تعویض روغن است. آچار فیلتر روغن وسیله ضروری این کار است. فیلتر روغن، چربی و آلودگی بسیار زیادی را جمع می‌ کند و برای حذف کردن این آلودگی‌ ها از فیلتر روغن، حتما باید این ابزار استفاده شود. آچار فیلتر روغن انواع گوناگونی از جمله آچار تخصصی، آچار تسمه ‌ای و آچار سوکت دارد.

ست آچار و سوکت

آچارها اندازه‌ های متفاوتی دارند، که از ۶ میلیمتر تا ۲۴ میلیمتر متغیر هستند. به شما پیشنهاد می ‌شود، برای دوام بیشتر، از آچار های کروم وانادیوم استفاده کنید. انواع مختلف آچار عبارتند از: آچار خطی، آچار لوله، آچار های قابل تنظیم، آچار ترکیبی، آچار سر خم، آچار فیلر، آچار با انتهای باز و آچار جعبه انتهایی.

پیچ ‌گوشتی

یکی از ابزارهای ضروری هر مکانیک، پیچ ‌گوشتی است. که در طول ‌ها و اندازه ‌های مختلف موجود می ‌باشد. و استفاده از آن در زمان باعث صرفه‌جویی می شود. اگر به ‌دنبال تجهیزات پیشرفته هستید، می ‌توانید از پیچ‌ گوشتی هایی با باتری قابل شارژ و یا برق استفاده کنید.

انواع پیچ گوشتی

تفنگ ضربه‌ای

به اسم آچار ضربه ‌ای هم شناخته می ‌شوند، و برای بازکردن پیچ و مهره چرخ، با سرعت انجام دادن کارهای سنگین در موتور، سیستم تعلیق و فرمان استفاده می ‌شوند. اگر قصد خرید تفنگ ضربه ‌ای را دارید، تفنگ ضربه‌ ای بی ‌سیم را انتخاب کنید. زیرا از تفنگ ضربه ‌ای با نیروی هوا قوی ‌تر است.

گیره عایق

این ابزار به ‌راحتی در زاویه‌ های نامناسب و فضاهای کوچک که دسترسی به آن آسان نیست، به ‌راحتی قابل ‌استفاده است.

قیف

برای ریختن روغن و یا مایعات بسیار مناسب هستند و جایگزینی ندارند.

قیچی

یک بخش از کیت تعمیر و پنچرگیری لاستیک است. و وسیله ‌ای است که در مواقع ضروری به مکانیک بسیار کمک می‌ کند.

کابل‌ های جامپر

چه مکانیک مبتدی چه مکانیک حرفه ‌ای، باید مجموعه‌ ای از کابل‌ های جامپر را در تعمیرگاه خود داشته باشد. کابل جامپر یک رسانای الکتریکی است که بدنه پلاستیکی دارد.

فشارسنج باد لاستیک

یکی دیگر از کارهای رایج هر مکانیک، نگهداری و تعمیر لاستیک است. این کار درصورتی به ‌راحتی انجام می ‌شود، که مکانیک بهترین وسیله برای انجام این کار را باید در اختیار داشته باشد.

حسگر سنج

با این وسیله، اندازه‌گیری‌ ها را براساس اینچ و میلی‌ متر می‌ توانید انجام دهید.

آچار گشتاور

شبیه آچار ساده است. اما به مکانیک این امکان را می ‌دهد که پیچ را با گشتاور بسیار دقیق و معین شده توسط سازنده خودرو محکم کند.

کمپرسور هوا

این ابزار به شما این امکان را می ‌دهد که کارهای بسیار سنگین را با کمترین تلاش ممکن انجام دهید.

بالابر هیدرولیک

بالابر هیدرولیک، ماشینی است که از دستگاه‌ های هیدرولیک برای بلند کردن و یا جابجایی اجسام استفاده می‌ کند.

انواع تجهیزات تعمیرگاهی

در ادامه می خواهیم مهم ترین تجهیزات تعمیرگاهی را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

جک بالابر

جک بالابر خودرو یا همان بالابر تعمیرگاهی، وسیله ‌ای کاربردی برای کارواش‌ ها و تعمیرگاه ‌ها برای انجام تعمیرات خودرو و یا سرویس خودرو در ارتفاع و امنیت دلخواه است. این وسیله کاربردی، شما را از چاله مکانیکی بی ‌نیاز می ‌نماید.برخی جک های بالا بر عبارت اند از : جک دو ستون، جک چهار ستون، جک قیچی

جک بالا بر

لاستیک درار

دستگاه لاستیک درار برای هر پنچرگیر و یا مکانیکی بسیار لازم و ضروری است. وظیفه این ابزار جدا کردن لاستیک از رینگ خودرو می ‌باشد. که با نام ها و مدل‌ های مختلف در بازار تجهیزات تعمیرگاهی یافت می‌ شود.

کمپرسور

یکی دیگر از وسایل مکانیکی است. که در صنایع بزرگ و کوچک مورد استفاده واقع می شود. کمپرسور نیروی مکش مورد نیاز جهت مکیدن گاز مبرد از اپراتور و همچنین متراکم کردن گاز و فرستادن گاز به کندانسور را به‌ عهده دارد.

ساکشن روغن

ساکشن روغن در واقع، به وسیله باد ایجاد خلأ می ‌کند و مکش روغن، از مخزن روغن موتور به وسیله ساکشن روغن به ‌راحتی انجام می‌ شود.

قیمت تجهیزات تعمیرگاهی در کیا صنعت پدیده فرزان

فروشگاه کیا صنعت پدیده فرزان، به ‌عنوان اولین مرجع خرید و فروش تجهیزات تعمیرگاهی نو و کارکرده توانسته ‌است با جمع‌ آوری تمام محصولات مورد نیاز شما عزیزان جایگاهی را در این عرصه پهناور به دست آورد. به ‌همین‌جهت، از شما دوستان عزیز خواهشمندیم برای اطلاع از آخرین قیمت تجهیزات تعمیرگاهی و هم چنین اطلاعات بیشتر در رابطه با محصول موردنظر خود، با همکاران فروشگاه کیا صنعت پدیده فرزان در ارتباط باشید، تا در صورت لزوم اطلاعات فنی و تخصصی برای یک خرید کاملا به‌ صرفه و کاربردی را در اختیار شما خریداران عزیز تجهیزات تعمیرگاهی قرار دهند.

آشنایی با یکی از فروشگاه های تجهیزات تعمیرگاهی در تهران

 فروشگاه تجهیزات تعمیرگاهی کیا صنعت پدیده فرزان در تهران، بزرگ ‌ترین هدف خود را برای رسیدن به آینده ‌ای روشن معطوف کرده ‌است. رضایت مشتری و همچنین داشتن تعهد در تمام فعالیت ‌های این فروشگاه از اهداف اصلی در عرصه بازار تجهیزات تعمیرگاهی می ‌باشد.

 تجهیزات تعمیرگاهی دست ‌دوم

 فروشگاه تجهیزات تعمیرگاهی کیا صنعت پدیده فرزان، بهترین خریدار و فروشنده در زمینه تجهیزات تعمیرگاهی کارکرده و دست ‌دوم می ‌باشد. تمامی محصولات کارکرده و دست ‌دوم، قبل از قرار گرفتن در سایت فروشگاه، توسط کارشناسان حرفه ‌ای و خبره این مجموعه مورد بررسی قرار می ‌گیرند. سلامتی و صحت این دستگاه‌ ها را مورد بررسی قرار می دهند. همچنین، تمامی دستگاه‌ها شامل ۳ تا ۶ ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس ‌از فروش می ‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *